sobota, 16 sierpnia 2014

Kujon!

Witam!
Przepraszam, że nie dodałam wczoraj postu (tak jak obiecałam), ale wiecie, święto itd. i jakoś tak wyszło. Ponieważ szkoła już niedługo, to chciałam poruszyć ważny (według mnie) temat, czyli "Kujonów".

Kto to jest kujon, według słownika? - 
Pogardliwie o osobie uczącej się na pamięć, pilnie, lecz bez zrozumienia.
Według "Internetów"? - 
Kujon (kwadrat, jajogłowy) – osoba bardzo denerwująca, charakteryzująca się koszulą w spodniach i okularami po dziadku. Występuje zwykle w stadach, zwanych kółkami naukowymi.
Ataki denerwującego śmiechu kończy osobliwym chrumknięciem jak, nie przymierzając, prosiak. Normą wśród kujonów są alergie na wszystko, co unosi się w powietrzu. Mają tak mizerne ciała, że zdaje się, iż pierwszy podmuch wiatru może ich rozwalić. Żaden kujon nigdy nie wyciśnie na klatę 15 kg, choćby nie wiadomo ile ćwiczył – kulturystą nie zostanie. Często posługuje się bełkotem pseudonaukowym.
Według mnie? - Kujon to osoba, która uczy się wszystkiego na pamięć, ale sama do końca nie wie czego. Po prostu, umie to wyrecytować jak wiersz, lecz nie umie użyć tego w praktyce i ciągle się chwali tym, że to wie, lecz tak naprawdę siedziała godzinami w domu, żeby to zapamiętać.
Według osób, które znam? - Jest to osoba, która ma dobre oceny i to tyle. Jeśli ma dobre oceny, to pewnie siedzi godzianmi w domu przy książkach, ale tak naprawdę nie wiem, co ona robi w domu, ale ma dobre stopnie, czyli pewnie "kujoni". Pośmiejmy się, ale kiedy przyjdzie czas na sprawdzian, to oczywiście będziemy sie podlizywać i usiądziemy obok!
Pewnie nie raz spotkaliście się z tym, że kogoś nazywano kujonem, lub sami to robiliście. Spotyka się to raczej w podstawówce, w gimnazjum jest to już wyższy poziom "kujoństwa". Ja osobiście wiem, jak to jest być tak nazywaną, ponieważ przez całą podstawówkę i gimnazjum miałam zawsze najlepsze oceny, ale nie kułam w domu godzinami, tylko słuchałam na lekcjach i po prostu mam dobrą pamięć. (Chyba jestem słuchowcem..) Bardzo mnie to denerwowało, ale zaczęłam to olewać. Ja wiem, co robię w domu po szkole i nie obchodzi mnie to, co inni gadają. Też to znacie? A może to wy byliście tymi, którzy się naśmiewali? W gimnazjum nie trzeba mieć już dobrych ocen, wystarczy, że ma się okulary i wygląda "nieatrakcyjnie". Na szczęście mnie już tak nie "dręczą", mimo to, że mam najwyższą średnią w klasie, lecz nadal mnie to denerwuje.
Dlaczego akurat z nich się śmieją? Bo mają dobre oceny? To raczej dobrze. Dlaczego w Polsce się przyjęło, że jeżeli ma się niskie oceny i złe zachowanie, to jest się kimś popularnym? Dla mnie to jest śmieszne i żałosne... Jeżeli ktoś się dobrze uczy i jest dobrym człowiekiem, to wśród rówieśników jest zerem, ale jeśli pije, pali, ćpa, przeklina, ledwo co zdaje to jest świetny!
No cóż... świata już raczej nie zmienimy, ale możemy chociaż zastanowić się nad naszym zachowaniem i zmienić siebie. To już koniec na dzisiaj. Wpis bez zdjęć, ale mam nadzieję, że nie przeszkadza to wam. Pozdrawiam i do przeczytania!

A co wy myślicie na ten temat?
Może macie jakieś doświadczenie?




9 komentarzy:

  1. Bardzo mądre słowa :)
    pozdrawiam fibane.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Kujon- moim zdaniem osoby która chce się uczyć i chce coś osiągnąć w życiu i naśmiewanie się z takiej osoby świadczy tylko o inteligencji osoby śmiejącej się. Zgodzę się z Tobą żę taka osoba trochę uczy się na pamięć nie umiąc wykorzystać tego w praktyce no ale nie zawsze tak jest :)

    karolablogg.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No jasne, ja osobiście nikogo tak nie nazywam i nawet nie śmiałabym. Cenię osoby które się uczą, lub chociaż się starają ;)

      Usuń
  3. świetny blog, zapraszam do siebie ♥
    https://kochajsny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. u mnie jest taka dziewczyna, która uczy sie na pamieć albo sciaga na lekjach i sie podlizuje nauczycielom masakra :(
    patrycja-paulinaa.blogspot.com-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  5. zgadzam się tu z tobą, kujon to osoba, która wciąż coś wykuwa na pamięć, a nie osoba, która ma dobre oceny :>

    im-mags.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie w szkole jest parę takich osób, które uczą się na pamięć, ale nic z tego nie wiedzą... Ja kilka razy zostałam nazwana kiedyś kujonem (nie lubię tego określenia xd), ale tak samo jak Ty, zapamiętywałam dużo z lekcji, w domu praktycznie wcale się nie uczyłam :) Nie rozumiem, jak można naśmiewać się z osób, które mają dobre oceny.

    Pozdrawiam :)
    kikaa-blog.blogspot.com - kliik! ♥

    OdpowiedzUsuń
  7. Dlaczego się śmieją? To zależy - albo z wyglądu (jak opisałaś: okulary, koszula w kratę itd.), albo śmieją się dlatego, że drażni ich to, że jest ktoś kto wszystko wie. Już nie ważne, czy kuje na pamięć, czy naprawdę umie i rozumie. Niektórym nie chce się uczyć (właściwie większości), są krytykowani przez rodziców, nauczycieli, więc żeby odreagować i nie czuć się gorszym śmieją się z lepszych (paradoksalnie). Proste.

    Jeśli chodzi o samo pojęcie kujon. Ludzie nazywają tak tych, którzy się po prostu dobrze uczą. Jak już wspomniałam - nie ważne, czy na pamięć, czy nie. Znasz odpowiedź na każde pytanie nauczyciela? Masz same piątki? Jesteś kujonem - ot co!
    Na mnie również mówią kujon, ale raczej w żartach. Nie mam więc z tym problemu.

    Aha i jeszcze jedno. Nie każdy kujon "kuje" na pamięć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, jak już pisałam, ja nikogo tak nie obrażam, bo sama wiem jak to jest być źle ocenionym i tak nazywanym. Szanuję ludzi którzy chociaż próbują się uczyć, nie ważne w jaki sposób. Dziękuję za komentatz i pozdrawiam :)

      Usuń