piątek, 8 sierpnia 2014

Gwiazd Naszych Wina

Dzień Dobry!
Dzisiaj chciałam wam napisać o rzeczy, którą wymieniłam w moim ostatnim podsumowaniu a będzie on tak jak wskazuje jego tytuł o książce.....


"Gwiazd Naszych Wina"

Czyli książka o tajemniczym tytule, która skrywa wiele tajemnic. Po pierwsze, jeśli jeszcze nie widzieliście filmu ale myśleliście nad tym to najpierw przeczytajcie książkę! To jest po prostu dzieło. Tego nie da się opisać, trzeba przeczytać. Ogólnie, to historia opowiada o ludziach chorych na raka, o tym, jak oni sami na siebie patrzą i co o sobie myślą. Zdziwiło mnie to, co oni mówią o swojej chorobie. W książce użyto takich zwrotów, jak np. to, że "depresja nie jest skutkiem ubocznym raka, depresja jest skutkiem ubocznym umierania" lub jest tam coś takiego, jak "bonusy rakowe" czyli jakieś ulgi, promocje, podarunki tylko z racji tego, że ktoś jest chory. Jest bardzo wzruszająca i prawdziwa. Oczywiście, najważniejszy jest tam chyba wątek miłosny między Hazel a Augustusem. Nie będę wam opowiadać wszystkiego bo mam nadzieję, że przeczytacie tą książkę, sami będziecie nią zachwyceni i wyciągniecie z niej wiele dobrego. Między innymi, są tam piękne teksty i parę z nich chciałabym tutaj przytoczyć. 


"Czasami wydaje się, że wszechświat chce zwrócić na siebie uwagę"
„- Jestem granatem - powtórzyłam. - Chcę trzymać się z dala od ludzi, czytać książki, rozmyślać i spędzać czas z wami, ponieważ i tak nie mogę zrobić nic, żeby was nie zranić. Jesteście zbyt zaangażowani, więc pozwólcie mi po prostu żyć tak, jak chcę, dobrze? Nie mam depresji. Nie muszę nigdzie wychodzić. I nie mogę być typową nastolatką, ponieważ jestem granatem.”

"(...)„Czasami wydaje się, że wszechświat chce zwrócić na siebie uwagę”.
I w to właśnie wierzę. Wierzę, że wszechświat chce, byśmy go zauważali. Myślę, że wszechświat jest bardzo ukierunkowany na świadomość, że nagradza inteligencję po części dlatego, że lubi, gdy ktoś docenia jego elegancję. A kimże jestem ja, jakiś epizod w dziejach, by mówić wszechświatowi, że on - albo moje postrzeganie go - jest tymczasowe?"
"Wydawało się, że to było całe wieki temu, jakbyśmy przeżyli krótką, ale mimo to nieskończoną wieczność. Niektóre nieskończoności są większe niż inne."
"To tylko nasza, a nie gwiazd naszych wina”

No, troszkę się ich nazbierało ale są to według mnie te najważniejsze cytaty. Jeśli chodzi o książkę, a nie jej treść to jest estetycznie wykonana, na okładce jest scena z filmu i oczywiście jest podany autor, czyli John Green. W środku znajduje się pare zdjęć z filmu.To chyba wszystko, co chciałam powiedzieć wam o tej książce. Gorąco zapraszam do poznania jej osobiście! Zostawiam was z resztą zdjęć i Do Przeczytania!








8 komentarzy:

  1. Świetny Blog :)
    http://macreateart.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam tej książki, ale słyszałam wiele pozytywnych opinii więc chyba muszę ją przeczytać:)

    karolablogg.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie chcę czytać cytatów, zobaczę je w książce <3
    patrycja-paulinaa.blogspot.com-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  4. Już długo zastanawiam się nad przeczytaniem tej książki. Słyszałam, że jest bardzo wzruszająca, a ja z powodu mojego miękkiego serca po prostu płaczę na każdej czytanej książce. Myślę, iż kiedyś ją przeczytam bez dwóch zdań, ale na razie muszę się do tego jakoś przygotować ;)
    Pozdrawiam :]
    www.bailarina-de-color.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham to <3 kfiokdsog fd

    oglądałam film a teraz czekam na książkę którą pożyczy mi przyjaciółka <3

    -OKAY?
    -OKAY

    http://sapphireblog1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. ostatni cytat jest z Szekspira...

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdecydowanie lepiej na początek przeczytać książkę, uwielbiamy cytaty z tej książki :)
    Pozdrawiamy serdecznie!
    http://thehauntedway.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Byłam na tym w kinie, ale poluję na książkę ♥

    Zapraszam na mój blog, jeśli Ci się spodoba - zaobserwuj ♥
    http://powodzeniaveronica.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń